Wat is Stichting Art?

Stichting Art is de studiestichting voor alle studenten kunstgeschiedenis aan de Universiteit Utrecht. De stichting staat rechtstreeks in contact met de opleiding en de universiteit. Voor de studenten organiseert Stichting Art een breed scala aan toegankelijke activiteiten, waaronder borrels, lezingen, museumbezoeken, reizen, feesten en carrièredagen.

Wat heb ik als student aan Stichting Art?

Stichting Art is een stichting specifiek opgericht voor studenten kunstgeschiedenis: dit betekent dat ze alle belangen voor een student kunstgeschiedenis tracht te behartigen. Korting op studieboeken, werkbezoeken bij museumdepots, verdiepende lezingen van experts, zelf kunst maken en exposeren: het zijn slechts enkele voorbeelden van de mogelijkheden die Stichting Art elk jaar biedt aan haar contribuanten. Maar, het belangrijkste is op een laagdrempelige manier in contact komen met medestudenten, zowel in je eigen jaar als uit andere jaarlagen. Stichting Art is dé plek om connecties te maken, zowel vriendschappelijk als academisch!

Is Stichting Art ook voor (pre-)masterstudenten?

Stichting Art is er voor alle (ex-)studenten kunstgeschiedenis, ook voor masterstudenten en pre-masters.

Wat kan ik doen bij Stichting Art?

Als contribuant ben je vrij om te kiezen wat je wil nastreven binnen de stichting. Je kan zelf activiteiten organiseren in een commissie, tussen colleges door chillen op het Art-kantoor op Kromme Nieuwegracht 80, tal van verschillende activiteiten bezoeken, of simpelweg profiteren van je boekenkorting. Heb je nog meer nieuwe ideeën? Laat het dan weten aan de commissaris intern via comm.intern@stichting-art.nl!

Hoe hoog bedraagt de contributie bij Stichting Art?

Contributie bedraagt bij Stichting Art €17,50 per studiejaar.

Wanneer is Stichting Art opgericht?

Stichting Art is op 17 mei 1983 opgericht. Elk jaar wordt de verjaardag van de stichting gevierd in de diesweek. Elke vijf jaar wordt er hiervoor extra groots uitgepakt met een lustrum!

Ik heb een vraag/opmerking/klacht over de opleiding of de universiteit. Waar moet ik heen?

De commissaris onderwijs staat in direct contact met de opleiding kunstgeschiedenis en kan je verder helpen met alle studiegerelateerde vragen, opmerkingen, klachten of onduidelijkheden. Deze is te bereiken via comm.onderwijs@stichting-art.nl. Is je vraag niet gericht aan de commissaris onderwijs? Kijk dan op deze pagina.

Ik heb een idee/opmerking/initiatief/klacht voor Stichting Art. Waar moet ik heen?

De commissaris intern is er voor alle communicatie met de contribuanten en studenten kunstgeschiedenis met betrekking tot Stichting Art. Deze is te bereiken via comm.intern@stichting-art.nl. Is je vraag niet gericht aan de commissaris intern? Kijk dan op deze pagina.

Waarom spreken jullie van ‘contribuanten’? / Wat betekent ‘ACO’?

Stichting Art is – in tegenstelling tot andere studieverenigingen – niet opgericht als vereniging, maar als stichting. Dit betekent dat we in plaats van ‘leden’ spreken over ‘contribuanten’. En in plaats van een halfjaarlijkse ALV (Algemene Leden Vergadering) organiseert Stichting Art een halfjaarlijks ACO (Algemeen Contribuanten Overleg). In praktijk verschilt contribuant zijn van een studiestichting nauwelijks met lid zijn van een studievereniging.

Is contribuant worden een verplichting als ik kunstgeschiedenis ga studeren?

Nee, je bent niet verplicht contribuant te worden bij Stichting Art. Wel is het zeer aan te raden om dit te overwegen, gezien er veel exclusieve aanvullingen op de studie georganiseerd worden door Stichting Art.

Wie beheren en organiseren alles bij Stichting Art?

Stichting Art wordt overzien door het bestuur. Dit zijn doorgaans zes studenten kunstgeschiedenis die een jaar van hun studie (gedeeltelijk) opofferen om de verantwoordelijkheden van Stichting Art op zich nemen. Ook heeft elk bestuurslid diens eigen functiespecifieke taken om de stichting zo goed mogelijk te onderhouden en verbeteren. Het bestuur onderhoudt contacten, beheert de post, begroot de geldkosten, communiceert informatie met contribuanten, organiseert sommige activiteiten en nog veel meer! Ook worden er veel activiteiten en initiatieven georganiseerd door actieve contribuanten. Dit gebeurt in met name in commissies, waar je je als contribuant voor kunt aanmelden.

Ik ben afgestudeerd kunstgeschiedenisstudent, wat moet ik nu?

Tja, een antwoord op je existentiële levensvraag is moeilijk te geven, maar je kan jezelf inschrijven als alumnus bij Stichting Art voor slechts €10,- per jaar! Alumni krijgen een paar keer per jaar interessante activiteiten aangeboden met oog op het bredere werkveld, dit zijn met name lezingen, maar ook mogelijkheden om je ervaringen als alumnus te delen met contribuanten.

Mijn organisatie is geïnteresseerd in een samenwerking met Stichting Art. Wie moet ik hiervoor contacteren?

De commissaris extern onderhoudt het contact met alle contacten buiten de universiteit. Heeft u een aanbod, deal of interesse in een samenwerking? Neem dan contact op via comm.extern@stichting-art.nl.

Hoeveel contribuanten heeft Stichting Art?

Het aantal contribuanten staat natuurlijk niet vast, maar de teller hangt op het moment rond de 230 contribuanten. Wij zijn erg trots op dit getal.

Hoe kan ik contact opnemen met Stichting Art?

Voor algemene vragen is het bestuur te contacteren via bestuur@stichting-art.nl of te bellen via 030-2535211 (van maandag tot donderdag tussen 10:00 en 17:00 en op vrijdag tussen 11:00 en 15:00). Zie voor verdere contactgegevens deze pagina.