Veel contribuanten van Stichting Art zijn naast de studie Kunstgeschiedenis ook op praktische wijze kunstzinnig actief en sommigen zijn zelfs afkomstig van de kunstacademie. Met deze commissie wilt Stichting Art laten zien dat kunsttheorie en -praktijk samengaan. De expositiecommissie organiseert één keer per jaar een expositie waarbij de kunstuitingen van de contribuanten worden tentoongesteld. Bij deze expositie hoort een thema dat past binnen het thema van de diesweek. Daarnaast organiseert de commissie nog andere activiteiten zoals excursies naar tentoonstellingen of praktische workshops. De kunstwerken die bij deze workshops gecreëerd worden, kunnen tentoongesteld worden bij de expositie.